Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



tirsdag 14. september 2010

Shygan

Også en tomattype som får store tomater. Sorten er opprinnelig russisk, og er en såkalt sort (mørkerød) tomattype. Den er kjøttfull og har en søtlig smak. Passer godt både i gryta og på brødskiven.

Frøekte, frøene holder i 5-8 år

Spirer etter ca 6-7 døgn på 22-27 grader.

Tomater 001Tomater 003

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar