Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



mandag 8. august 2011

Sprite

Dette må være en beste cherrytomaten jeg noensinne har smakt. Planten bærer masser av små avlange  små tomater, og smaken er som søte tomatsukkertøy. 
Planten er ganske så sykdomsfri, og blir middels høy. Tomatene inneholder lite frø.
Anbefales absolutt!
Tomater  2011 001Tomater  2011 008

2 kommentarer:

  1. Hej Elisabeth - jeg glæder mig vældigt til bytning . det bliver så skønt!
    Ang. Sprite, så står der på siden Daves Garden at planten kun bliver 45-60cm.,
    passer det hos dig?
    Bedste hilsner Sus fra DK =)

    SvarSlett
  2. Nei, jeg har aldri fått min Sprite til å bli under 170-180 cm høy. Har hørt litt med andre også som dyrker denne og de sier det sammen at planten blir mye høyere.

    SvarSlett