Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



lørdag 15. august 2015

Gul Mei Wei

Lekker og tidlig cherrytomat fra Kina.
Planten bærer rikelig av nydelige gule tomater med en frisk og god smak. Passer godt både i salatbollen eller bare som spisetomat.
Sorten blir høy, ca 180 cm + og trenger god støtte. Kan dyrkes både i drivhus eller på friland. Indeterminate
Mei Wei betyr lekker på kinesisk
DSC_0024DSC_0032

1 kommentar:

  1. Flotte bilder! - Da var det nok en sort som må prøves ut ;-)
    Ha en fin kveld!
    Klem, Helene

    SvarSlett