Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



tirsdag 29. mars 2016

Striped of Yore

En vakker tomatsort fra den kjente tomatforedleren Tom Wagner.
 Sorten produserer godt med vakre tomater i gult og lilla/brunt. Frukten har frisk og god smak, en fin spisetomat. Vekt på frukt varierer fra 50 - 110 gram
Planten blir høy, ca 180 +

Indeterminate (skal knipes)
Farge: Gul med brun/lilla striper
Sort: Vanlig
Middels tidlig
Drivhus/friland





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar