Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



torsdag 20. januar 2011

Striped Craven

Dette er en avlang paste tomat. Tomaten har hulrom inne i selve frukten, ergo ikke så kjøttfull som vanlige tomater. Smaken er frisk, men litt lite sødme.

Den er kjempefin til sauser, chutney eller i annen varm mat. Ikke fullt så god på brødskiven.

Tomaten er rød med grønne striper når den er moden.

Høyde 150-170 cm.

Spiretid 6-10 dager i ca 22 grader

Frøekte.

Johans 93 års dag 003

Tomater  2011 064

1 kommentar:

  1. Hei :)
    Så flott den tomaten var! Utrolig vakkert fargespill.

    Jeg kom over bloggen din litt tilfeldig, men synes den var veldig artig og ser at du ikke allerede står på hagebloggeroversikten jeg organiserer. Så nå har jeg satt deg inn der :) Om du ikke vil stå på en slik liste så send meg en epost så fjerner jeg deg naturligvis pronte.

    Nå skal jeg jammen få sådd de tomatfrøene jeg har liggende, litt sent men...

    SvarSlett