Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



lørdag 18. august 2012

Carbon

Heirloomtomat, en av de mørkeste sortene man kan få kjøpt.
Planten produserer store bifftomater, og fargen er lilla/brun. Frukten er kjøttfull og har en nydelig smak. Den inneholder lite frø.
Sorten blir middels høy og bør stå i drivhus.
Denne tomaten har vunnet flere smakspriser i USA.
Tomater 2012 092Tomater 2012 097

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar