Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



fredag 14. september 2012

Black Krim

Gammel tomatsort fra øya Krim ved Svartehavet. Sorten blir ganske høy og bør stå i drivhus. Planten produserer rikt med normaltstore sort/røde tomater med grønnaktige skuldre.
Smaken er kjempegod, litt saltaktig, men en veldig god spisetomat.
Syn: Black Crimson
DSC_0100DSC_0103

4 kommentarer:

  1. Hej. Spændende blog du har. Jeg forstår ikke billederne af Black krim tomaten. Jeg troede den var mørkere. Om man googler den er alle billeder mørkere. Ved du om det findes forkellige Black Krim tomater.
    Mange hilsner
    Bente

    God sommer

    SvarSlett
  2. Jahhh... den bedste blog der findes - elsker Elisabeth´s blog <3
    Altså, jeg er egentlig også lidt hmm... mht. farven, når den nu hedder BLACK :)

    Mange hilsner Sus

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig at fargen er ganske lys, tror også at bilde muligens lyver litt, og kanskje den har fått litt for lite sol. Det kan også påvirke fargen ;)

      Slett
    2. Mange tak for svar - det må jo komme an på en prøve ;)

      Slett