Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



mandag 13. august 2012

Currant White

Tidlig heirloom cherrytomat med nydelig smak. Sorten ble introdusert for markedet ca 1997 og er en populær sort hos mange.
Sorten produserer lange ranker med lysegule cherrytomater, smaken er nydelig søt. Sorten blir høy og trives godt i drivhus. (Jeg har ikke prøvet denne på friland)
Synonym: White currant og White currant grape.
Tomater 2012 055Tomater 2012 062

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar