Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



tirsdag 9. oktober 2012

Brandywine Sudduth`s strain

Heirloom bifftomat.
Frøene ble gitt fra Fru Sudduth i Tennesee til en tomatdyrker ca 1880. Hun fortalte at denne typen hadde vært dyrket i hennes familie i over 100 år.
Det finnes flere forskjellige sorter i “Brandywine” serien, de er alle gamle tomatsorter som har gått i arv i generasjoner.
Brandywine Sudduth`s strain blir en mellomstor rød bifftomat som har en nydelig søt smak. veldig god spisetomat,
Syn: Sudduth`s brandywine, Quisenberry brandywine, Pink Brandywine.
Tomater 2012 037Tomater 2012 041

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar