Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



onsdag 2. oktober 2013

Charlie Chaplin

Bifftomat, den største bifftomaten jeg har hatt i år med en vekt på 600 g som den største. Sorten er utsatt for å få gråskimmelsopp på tomatene p.g.a ribbene i frukten. God ventilasjon er viktig, dessuten sjekking tomatene så det ikke blir stående vann i selve fruktfeste som er god grobunn for soppen.
Planten blir ca 170 cm høy og bærer godt med kjempestore, røde tomater. Det er en sen sort og den bør stå i et godt ventilert drivhus.
Smaken er kjempegod, god balanse av sødme og syre.
Indeterminate
DSC_0082DSC_0088

1 kommentar:

  1. понравился этот томат.а семена можно получить у вас хоть 5 штукю

    SvarSlett