Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



tirsdag 12. juli 2011

Ida Gold

Dette er en tomattype som egner seg for litt kjøligere forhold, ergo en god frilandstomat. Planten er en lav type, og får små, gule tomater med få frø i seg.  Smaken er søtlig, med lite syre smak i seg.
Sorten er krysset frem av J.M. Walter på 50-tallet, og den sorterer under heirloomtype.
En flott tomatype for kjølige norske sommere, og for små hager.
Tomater  2011 010Tomater  2011 012Tomater  2011 014

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar