Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



onsdag 18. juli 2012

Kimberley

Cherrytomat, hjerteformet, potetbladsort og liten i vekst.
Tomasort krysset frem av John De Rocque of Kimberley. Denne tomaten ble introdusert i 1980.
Krysset frem fra tomatsortene  Tiny Tim og Siberia.
Kimberley er en tomatsort som bærer godt, passer godt både på friland og i drivhus og den er en tidlig sort. (ca 62 dager)
Frukten er smakfull, litt lite sødme, men mye godt tomatsmak.
Indeterminate
Tomater 2012 005Tomater 2012 013

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar