Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



tirsdag 17. juli 2012

Stupice

Dette er en heirloomsort fra Tjekksolovakia. Planten tåler godt kjølig vær , og bærer riktlig med middels små tomater.
Sorten vant 1.pris for beste smak i en tomatkonkuransse i USA i 1988.
Stupice har en nydelig smak, veldig søt, men med mye tomatsmak.
Tomater 2012 033Tomater 2012 034

2 kommentarer:

  1. Virker som en jeg bør prøve i Tromsø til neste vår. Når kan jeg eventuelt bestille frø?

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at dette er en sort du har lyst til å prøve Tromsøhage :)
      Jeg kommer til å legge ut frøliste over de tomatsortene jeg har iår rundt slutten av september ca.
      Salglisten kommer som vanlig her på bloggen.
      Øverst til høyre ligger også listen fra 2011, hvor det evt er mulig å bestille frø fra nå :)

      Slett