Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



fredag 8. juli 2016

Casady`s Folly

En lekker plommetomat. Sorten bærer godt av tomater i rødt med gule striper. Smaken er god. Min største frukt veide 100 g.
Sorten er krysset frem av Tom Wagner, og frigitt på markedet i 2010
Planten blir ca 150 cm høy

Indeterminate
Farge: Rød med gule striper
Sort: Plomme
Middels sen
Drivhus/friland





1 kommentar: