Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



søndag 3. juli 2016

Emerald evergreen

En nydelig grønn bifftomat som bærer godt med store flotte tomater. Smaken er god, kanskje litt tam.
Sorten er en heirloomsort fra rundt 1950, og den ble introdusert av Glecklers Seedsmen.
Planten blir ca 170 cm høy.
Gjennomsnittsvekten på frukten er 350 - 400 g

Indeterminate
Farge: Grønn
Sort: Biff
Sen
Drivhus



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar