Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



søndag 11. september 2011

Czech`s excellent yellow

Dette er en gammel heirloomtomat, ifølge tomatdyrker Ben Quisenberry skal denne sorten være over 100 år gammel.
Planten produserer masse orange/gule tomater, og smaken er søt med mye tomatsmak. En god spisetomat.
Sorten er relativ sykdomsfri og planten blir middels høy.
Tidlig type.
Synonym: Czech`s yellow
Tomater  2011 047Tomater  2011 051Tomater  2011 052

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar