Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



søndag 4. september 2011

Orange Bourgain

Dette er en opprinnelig fransk tomattype, den får middels avling av orange tomater. Smaken er frisk med en passe blanding av sødme, og størrelsen er en blanding av vanlig tomat og cherrytomat.
Planten blir middel høy, og er relaitvt sykdomsfri bortsett fra at den kan slippe noen tomatkart i veldig fuktig vær.
Tomater  2011 029Tomater  2011 039

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar