Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



søndag 4. september 2011

Riesentraube

Dette er en liten cherrytomat, det er en gammel heirloomtomat som man finner opptegnelser på helt tilbake til 1856. Da ble den dyrket i Pennsylvania i USA. I England finner man opptegnelser om den tilbake til 1901, så det er ingen tvil om at dette er en gammel tomatsort.
Risentraube blomstrer med kaskader av blomster, og får like mange røde, små tomater. Smaken er søt og god, med en anelse syrlighet. Planten er relativt sykdomsfri, og den blir middels høy. Kan stå både ute i en lun solvegg, eller inne i et drivhus.
Tomater  2011 094Tomater  2011 098

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar