Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



torsdag 8. september 2011

Italian sweet

Dette er en fantastisk god heirloom bifftomat. Den produserer store tomater, med en nydelig smak. Mye sødme, en absolutt god spisetomat. Planten er opprinnelig en italiensk gammel tomatsort.
Planten er en såkalt potetbladtype, og blir middels høy. Produserer ganske mange store tomater, og er en middels sen sort.
Sorten er realtivt sykdomsfri.
Tomater  2011 087Tomater  2011 093

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar