Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



mandag 19. september 2011

Super Sweet 100 F1

Dette er en F1 tomatsort, altså en type man ikke kan høste frø fra. Derimot er det en god tomatsort som tåler både frilandsliv og drivhusliv. Det produserer mengder av fantastisk søte og gode røde cherrytomater. Nesten som små tomatsukkertøy.
Planten blir høy (200 cm), og den er stort sett sykdomsfri.
Bærer godt utover høsten selvom det er fuktig og kaldt vær.
Tomater  2011 002Tomater  2011 008

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar