Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



tirsdag 12. august 2014

Fuglebjerggaards blommetomat

God tomatsort som produserer rikelig med røde plommetomater. Sorten blir ca 180 cm høy og er en tidlig sort. Jeg synes smaken var litt tam, men den er god i sauser og til annen varmebehandling.
Kan både stå i drivhus, eller på friland.
Dette en sort fra Camilla Plums gård, Fuglebjerggaard.
Tomater 7 aug 14 027Tomater 7 aug 14 034

2 kommentarer:

  1. Ååååå, jeg digger denne bloggen. Tomatdilla har slått voldsomt til hos meg, så det er så fint å sitte å "bla" i alle tomatsortene på blogge din.
    Takk :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, så hyggelig å få slike tilbakemeldinger. Alltid fint at bloggen kan inspirere til tomatdyrking, slike "diller" like vi ;)

      Slett