Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



torsdag 7. august 2014

Nyagous

Russisk tomatsort, ikke så ofte å finne i handel. Planten blir ca 170-180 cm høy og produserer godt med rød/brune tomater med en fantastisk smak. Frukten veier gjennomsnittlig 200-300 g. Sorten er relativt sykdomsfri og sprekker sjelden i fruktkjøttet.                                                                                                                            .
Heirloom, indeterminate og sorten bør stå i drivhus.
Anbefales.
Tomater 6 aug 14 015Tomater 6 aug 14 024

2 kommentarer:

  1. en tomat for meg neste år? :-)

    Fint med omtale av nye tomater Elisabeth! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Anbefales absolutt, fantastisk smak og en utrolig lekker farge på frukten. Ikke melen heller som endel store tomater kan bli.

      Slett