Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



lørdag 9. august 2014

Yellow bean

Nydelig cherry/druetomat. Sorten blir ca 180 cm høy og bærer masse med små bønneformede gule tomater. Smaken er nydelig med en perfekt balanse av syre og sødme.
Indeterminate, sorten kan både stå i drivhus eller på friland.
Anbefales.
Tomater 7 aug 14 006Tomater 7 aug 14 007

2 kommentarer:

  1. Ser utrolig lekker ut denne. Veldig fint at du har denne flotte tomatbloggen, særlig fint for tomatferskinger som meg. Har du planer om å selge tomatfrø i høst også?
    Keep up the good work :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for en så hyggelig tilbakemelding, Turid. Kjempeflott at bloggen min kan inspirere :D
      Jeg vil selge tomat og chilifrø i år også, frølisten kommer iløpet av sept mnd :D

      Slett