Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



onsdag 13. august 2014

Lime green salad

Fantastisk tomatsort som bærer rikelig med limegrønne tomater med en utrolig god og frisk smak. Nydelig sødme og med antydninger av sitrus.
Sorten blir ca 140 cm,og har en kompakt vekstmåte.  Passer godt for de som ikke har så stor plass. Anbefales.
Heirloom, semi-determinate (knipes etter behov)
Kan både stå på friland eller i drivhus.
Syn: Little elf
DSC_0003DSC_0007

1 kommentar: