Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



mandag 19. september 2011

Andine Cornue

Dette er en tomattype som opprinnelig kommer fra Andesfjellene. Den skal angiveligvis kunne stå både på friland og i drivhus., jeg har hatt min plante iår i drivhus.
Planten produserer moderat med røde frukt med svært få frø i seg. Tomatene har en artig fasong også, avlange og veldig store (største hos meg iår var 300g).
Smaken er veldig god, mye tomatsmak og fin balanse mellom syre og sødme.
Planten blir høy, nesten 200 cm. Sorten er forholdsvis sykdomsfri.
Tomater  2011 017Tomater  2011 020Tomater  2011 028

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar