Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



tirsdag 20. september 2011

Giant Belgium

Dette er en gammel heirloomtomat, muligens fra Belgia? Man finner hvertfall opptegnelser over denne tomaten tilbake til 1941 da en 80 år gamme dame i Texas dyrket denne sorten.
Planten produserer moderat mengde med røde store bifftomater, og sorten er en sen type. Tomatene inneholder få frø, og planten drives best i et drivhus.
Smaken synes jeg er litt tam og melen, men det er en fin tomat til varmebehandling.
Den blir middels høy (150-170 cm)
Tomater  2011 002Tomater  2011 023Tomater  2011 024

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar