Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



fredag 16. september 2011

Hillbilly

Dette er en gammel heirloomtomat fra USA, nærmere bestemt West Virginia. Sorten produserer store bifftomater med en veldig spesielle farger De er gul/orange med røde/orange striper tvers igjennom hele tomaten.
Sorten produserer få frø, og planten produserer ikke mange tomater. Sorten er også sen.
Smaken derimot er nydelig, frisk og søt, en helt klart vinner i en tomatsalat eller på brødskiven. Planten blir middels høy, og har en tendes for å få soppsykdommer på bladverk som lett kan gå på tomatene også.
Tomater  2011 028Tomater  2011 031Tomater  2011 035

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar