Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



mandag 16. september 2013

Blue Fruit

Vakker bifftomat med en  lilla/rød farge og litt blåaktige “skuldre”. Sorten er sen, og blir middels høy.
Smaken nydelig med god sødme og syre balanse.
Denne planten kommer opprinnelig fra Russland, kan være samme sort som Siniy, som betyr ”blå” på russisk.
Fruktvekt 200-400 g
Indeterminate
DSC_0071DSC_0073

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar