Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



fredag 20. september 2013

Efemer red

Dette er en Ukrainsk tomatsort som er en sjelden sort å få tak ifrø fra. Navnet Efemer betyr uvanlig på ukrainsk.
Sorten blir ikke så altfor høy (ca 120 cm), og produserer rikelig med røde, svært gode tomater. Nydelig smak med god blanding av sødme og syre.
Deteminate (kan lønne seg å knipe noen sideskudd så ikke planten blir altfor tett. Det motvirker soppsykdommer)
DSC_0102

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar