Hei og velkommen til min tomatblogg!

Denne bloggen er om mine erfaringer med tomater. Alt fra sådd, vekst, smak, str, og alt annet relevant tomatstoff. Det er også en beskrivelse av de tomatsortene jeg dyrker/har dyrket. Alle de frøekte sortene blir det høstet frø fra, og jeg er veldig interessert i å bytte tomatfrø med andre. Særlig gamle sorter er interessante. Jeg selger også frøoverskudd, hvis noen er interessert i det



Ønsker du kontakt med meg er mail adr:



epelargon@gmail.com



lørdag 21. september 2013

Caro Ritch

Tomatsort som inneholder 5-10 ganger mer betakarotin enn vanlige tomater. Den kom ut på frømarkedet i 1973.
Planten blir ca 150 cm høy, er middels tidlig, får orange/røde frukter på ca 150 g . Smaken er litt tam med litt lite sødme etter min smak.
Indeteminate
DSC_0105

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar